Розпочала роботу безоплатна консультаційна психологічна лінія підтримки #stop_sexтинг для дітей, які постраждали від онлайн-ризиків. Також за допомогою можуть звернутися батьки, діти яких є постраждалими в інтернеті.
Розвиток емоційного інтелекту учнів та педагогів як запорука ефективності освітнього процесу
Емоційний інтелект є важливим компонентом побудови стосунків між людьми. В процесі взаємодії проявляються основні структурні компоненти ЕІ, саме від їх розвитку у великій мірі залежить оптимізація міжособистісної взаємодії, зокрема в процесі навчання, досягнення групових цілей і, відповідно, цілей самої особистості. Розвинений емоційний інтелект сприяє вибору конструктивних, частіше приязних способів поведінки.
ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ І
РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МІЖОСОБИСТІСНИХ СТОСУНКАХ
Розроблена нами тренінгова програма умовно включає блоки:
- знайомство, налаштування на роботу;
- диференціація і усвідомлення власних емоцій;
- розуміння і усвідомлення емоцій партнерів по взаємодії;
- управління власним емоційним станом;
- вплив на емоційний стан інших людей під час взаємодії;
- емпатія, оволодіння емоційними знаннями, компетентністю;
- розвиток комунікативності, здатності до співпраці, побудови конструктивних міжособистісних стосунків;
- обмін отриманими знаннями, досвідом, враженнями.
Складові емоційного інтелекту
Виділяють основні складові емоційного інтелекту:
Самосвідомість
Її можна назвати фундаментом емоційного інтелекту. Це здатність людини усвідомлювати свої емоції, вміти аналізувати і правильно їх тлумачити.
Володіння собою
Уміння зберігати емоційний баланс, особливо в критичних ситуаціях. Володіти емоціями не означає пригнічувати їх у собі. Важливо відчути і усвідомити свій емоційний стан і діяти відповідно до нього.
Соціальна свідомість
Простими словами, це - вміння розуміти оточуючих. Допомагати їм з урахуванням їхнього емоційного стану.
Управління взаємовідносинами
Це здатність будувати контакти та взаємодіяти з тими, хто нас оточує, враховуючи емоційний стан не окремо взятої людини, а цілого колективу.